Mad og måltider

Madpakker og frugtpose i børnehaven

Dit barn skal have madpakke og en frugtpose med i børnehaven. Madpakken og frugtposen skal indeholde mad, som kan give dit barn en god energi til at kunne klare hele dagen i børnehaven.

Madordning i vuggestuen

I vuggestuen tilbyder vi mad fra konceptet ”Fru Hansens kælder”. Der er en køkkenassistent, som tilbereder maden i vuggestuen. Det dufter ofte af den dejlige mad i hele huset. Børnene har mulighed for at følge med i madlavningen fra døråbningen. Nogle gange kan vi også bruge en lille hjælper i køkkenet.

Både i børnehaven og Vuggestuen arbejder vi med selvhjulpenhed omkring måltidet. Vi sætter ord på handlinger og benævner maden, for at skabe læring og hygge omkring måltidet. Ro og koncentration er den rammen, vi gerne vil skabe.