Om Daginstitutionen Damgaarden

Tryghed

Hver morgen tager vi imod jer og jeres barn med smil og mulighed for at aflevere hos en voksen, så dagen starter trygt og godt for alle parter.
Vi skaber en tryg tilknytning til jeres barn, så vi kan støtte og guide jeres barn i, at skabe gode lege og legerelationer, da det er her jeres barn er i trivsel og udvikling.

Primærpædagog

Dit barn får tilknyttet en primærpædagog, som vil være jeres primær kontakt mellem institution og hjem. I vil altid blive mødt af nærværende voksne, som har en anerkendende tilgang og fremtoning overfor både børn, forældre og kollegaer. Vi snakker altid til og med børnene med udgangspunkt i at udvikle et positivt selvværd.

Vi stræber efter at være ét hus der samarbejder og mødes på tværs af stuer, for at skabe sammenhæng og udvikling for børnene og de voksne.

Men derfor strukturer vi os stadig I en vuggestueafdeling og en børnehaveafdeling.

Brug af nærmiljø

Børnehaven er på tur hver onsdag, hvor vi bruger nærmiljøet til at udfordre og udforske dit barn. Vi besøger legepladser, fodboldbaner, volden, vandpytter, stejleren og andre børnehaver eller skolen. Turene er ofte temabestemt, da vi tager udgangspunkt i børnenes spor. Er de ex. optaget af biler, så skal vi ud at finde dem.

Vuggestuen har to 4 mands klapvogne og tager også gerne afsted ca. en gang om ugen. Her handler det om at undersøge ting og øve sig i at gå og være opmærksom, stoppe op og opdage sammen. Frisk luft, røde kinder og rig på oplevelser inden puttetid.