Traditioner

Både vuggestue og børnehave følger årets gang med traditioner som:

• Fastelavn
  • Påskefrokost og påskeløb
  • Karneval i byen (Vinker vi til)
  • Sankt hans
  • Bedsteforældredag
  • Halloween
  • Julehygge
  • Fødselsdagsfejring af hvert barn på deres stue
  • Forældrekaffe
  • Forældremøder
  • Afslutningsfest for førskolebørn

Derudover vil der være temaugen, som eks. kunne være cykeluge, bolduge, motionsuge osv.

Fødselsdagsfejring i børnehaven

Når dit barn har fødselsdag, vil vi gerne fejre det i børnehaven. Hvis I har lyst, må dit barn gerne tage en sund snack med, som barnet kan dele ud til sine venner på stuen. Spørg gerne os til råds, hvis I er i tvivl om, hvad jeres barn kan dele ud. Vi siger nej tak til slikposer og kage.

Vi sætter flaget ud til døren og hænger et fødselsdagsbillede op i børnehaven, når dit barn har fødselsdag. Vi fejrer dit barn til samling, hvor barnet får lov til at sidde på fødselsdagsstolen. Her skaber vi et rum for en dialog om, hvordan barnet er blevet fejret hjemme og lidt om gaverne. Derefter synger vi fødselsdagssang og råber hurra. Barnet får derefter lov til at dele snacks ud.

Fødselsdagsfejring i vuggestuen

Vi sætter et flag ud til vores tavle og hænger et fødselsdagsbillede op af barnet. Til samling fortæller vi alle børnene, hvem der har fødselsdag og synger en fødselsdagssang for barnet.